Fiscale optimalisatie eindejaarsverrichtingen met de nieuwe regels voor aanslagjaar 2021!

Fiscale optimalisatie eindejaarsverrichtingen met de nieuwe regels voor aanslagjaar 2021!

Carl Van Biervliet
Vandelanotte

foto van de spreker Carl Van Biervliet

Accreditatie/
aanwezigheidsattest

IAB/BIBF/IBR: 3,5 uren.

Advocaten kunnen op basis van het aanwezigheidsattest de gevolgde opleiding laten valideren door de Orde van Vlaamse Balies.

Hoe zo optimaal mogelijk afsluiten met de nieuwe regels?!
Aanslagjaar 2021 is het eerste aanslagjaar aan het tarief vennootschapsbelasting van 25%! Bij de afsluiting moeten we voor het eerst rekening houden met de regels van de laatste fase van de hervorming van de vennootschapsbelasting!
Er zijn nog steeds een groot aantal onzekerheden hoe bepaalde wijzigingen effectief moeten worden geïnterpreteerd.
 
Concrete toepassing, tips & tricks, valkuilen!
We verduidelijken alle reeds bestaande circulaires, parlementaire vragen, wetteksten enz… met de concrete toepassing, tips & tricks, maar ook de vele valkuilen willen we accentueren. Bovendien heeft ook de fiscus in bepaalde gevallen een houding aangenomen die wel eens anders is dan zoals zommige regels politiek werden voorgesteld.
 
Praktisch overzicht eindejaarsoptimalisatie aanslagjaar 2021!

  • Hoe kan u de afsluitingen onder aanslagjaar 2021 nog optimaliseren?
  • Welke optimalisaties worden moeilijker door de wijzigingen of door de concrete houding van de fiscus, enz.
  • Welke regels toepassen bij vennootschappen met verlengde of verkorte boekjaren?
  • Heeft elke vennootschap nu recht op het tarief van 25% (of 20%)
  • Hoe zit het nu met de investeringsaftrek?
  • Hoe kunnen we praktisch bepaalde vrijgestelde reserves aantasten aan een voordeeltarief?
  • Hoe kunnen we de (Corona-)verliezen van aanslagjaar 2021 correct verwerken?
  • Hoe zit het nu weer met de aftrekbaarheid van auto’s?

Kortom, een praktisch en duidelijk overzicht vanuit de praktijk!

  Datum Startuur Einduur Stad Locatie  

deelname

De intekenprijs voor dit kennisatelier bedraagt € 218 (excl. BTW).
Bij intekening op minstens 3 verschillende kennisateliers is dit € 188 (excl. BTW) per kennisatelier en vanaf dan blijft die voordeelprijs geldig voor inschrijvingen in het lopende kalenderjaar voor de kennisateliers met basisprijs € 218.
Inschrijvingen van bijkomende deelnemers, op hetzelfde BTW nummer, voor hetzelfde kennisatelier bedragen € 168 (excl. BTW) per bijkomende inschrijving.
De kennisateliers zijn betaalbaar via de KMO portefeuille waardoor u een subsidie van 30 % (kleine onderneming) of 20 % (middelgrote onderneming) kunt ontvangen op de inschrijvingsprijs exclusief  btw. 
Meer informatie hieromtrent vindt u op de website van KMO-portefeuille.
Bij inschrijving ontvangt u steeds een bevestiging, met een routebeschrijving en de factuur.
 

KennisAteliers Online diensten

Na inloggen op onze website, vindt u o.a. volgende diensten:
  • attesten permanente vorming
  • digitale syllabus - De digitale syllabus is een paar dagen op voorhand beschikbaar op de website. Met de tablet-vriendelijke versie kunt u zelfs de syllabus downloaden om het seminarie te volgen met uw tablet. U kunt er tevens uw eigen notities en aanduidingen toevoegen. (zie http://www.adobe.com/nl/products/reader-mobile.html ).
  • online video’s - de e-video van de seminaries waarvoor u inschreef is desgevallend beschikbaar op de website. Ook voor de deelnemers aanwezig in het seminariecentrum.
Meer info gratis online diensten.
Inschrijven voor dit seminarie